6 mituri din sport infirmate

Cu siguranta si tu le-ai crezut la un anumit punct.

Pentru fiecare doua adevaruri legate de fitness, exista si cate un mit. Uneori e greu sa determini care e care. Renuntand la aceste conceptii gresite te vei ajuta sa devii mai bun, mai rapid si mai puternic. Flexeaza in continuare, haide.

 

Mitul 1. Te poti concentra pe slabit doar in anumite zone ale corpului.

Adevar: Celulele de grasime sunt impartite in tot organismul. Practic, daca vrei sa slabesti intr-o anumita zona, trebuie sa dai jos de peste tot. Iar ca sa dai jos, trebuie sa intaresti intai musculatura, pentru a avea energie sa arzi caloriile in plus. Asa ca nu prea iese doar cu o parte, iar in rest sa te mentii la fel.

 

Mitul 2. Mult cardio te ajuta sa slabesti.

Adevar: Daca vrei sa slabesti, alergatul pe banda kilometri intregi nu e mereu cea mai buna solutie. Da, e un antrenament folositor, care va contribui la un deficit caloric (alaturi de alimentatia potrivita), dar pe termen lung, dat fiind faptul ca ai nevoie de mai multa masa musculara ca sa arzi mai multe calorii, nu va fi suficient. Dupa antrenamente intense, corpul arde grasimi si 2-3 zile dupa, ca sa se refaca. Combinatia potrivita este este un antrenament cardio impreuna cu exercitii de intarire a musculaturii. Si, evident, o nutritie adecvata.

 

Mitul 3. Daca nu te simti obosit, inseamna ca nu te-ai antrenat cum trebuie.

Adevar: Nu intotdeauna febra musculara arata ca ai lucrat potrivit la sala. Oboseala fizica nu indica neaparat un exercitiu facut corect. Poate indica doar o presiune suplimentara pe care ai pus-o pe  grupul de muschi respective sau stresul cu care ai lucrat. Daca simti o durere puternica dupa antrenament, o poti depasi cu un somn bun, repaos si hidratare suficienta.

 

Mitul 4.  Trebuie sa depui 100% efort la fiecare antrenament.

Adevar: Oarecum. Da, e important sa fii concentrat pe ce faci, sa depui efort din ce in ce mai mult. Dar nu orice antrenament trebuie sa te faca sa-ti dai duhul. Si daca in fiecare zi simti asta, e clar ca exagerezi. Trebuie sa ii dai timp corpului sa se refaca. Nu pune mai multa presiune pe tine decat poti suporta.

 

Mitul 5.  Daca ai transpirat in ultimul hal, inseamna ca slabesti mult.

Adevar: Nu e chiar asa. Daca transpiri mult, inseamna ca temperatura corpului tau a crescut. Da, muschii produc caldura cand lucreaza, dar conteaza si in ce mediu faci antrenamentul. Ca nu transpiri la fel de mult la 25 de grade ca la 35 de grade Celsius. Si umiditatea joaca un rol la fel de important. Cu cat e mediul mai umed, cu atat transpiri mai mult. Pentru ca transpiratia nu se poate evapora, deci temperatura corpului tau va creste si mai mult.

 

Mitul 6. Ar trebui sa te antrenezi in fiecare zi.

Adevar: Clar, nu, Slava Domnului! Cand lucrezi, fibrele musculare sunt la capacitate maxima. Insa ele au nevoie de perioada de repaos, pentru a se recupera dupa intindere. Cel mai bine este sa te antrenezi de 2 ori pe saptamana, iar in rest sa optezi pentru genuri de miscare care nu te solicita la fel de mult – de exemplu, o plimbare in parc. Asadar, antrenamentul 7 zile din 7 e total neindicat.

 

Spor la exercitii! Pana atunci, uite cum te poti bucura mai mult de antrenamente.

Ultimele articole din Miscare

Sfaturi care previn durerile musculare

Cunoasterea pasilor potriviti pentru recuperare este esentiala pentru a preveni durerea musculara.

Tu ai aceste obiective nerealiste?

Nu iti sabota noul stil de viata sanatos incercand sa atingi aceste obiective.

Ultimele articole

dezvoltare

5 activitati simple de relaxare

Am facut o lista de activitati simple care te relaxeaza.

casa

Cum sa faci ca o camera de zi sa para mai spatioasa

Iata cateva idei prin care poti sa profiti la maximum de spatiul din camera de zi.

Fii in orice moment aproape de ceea ce conteaza pentru tine!

Inregistreaza-te pentru surprize, momente de rasfat si multe alte initiative care sa te aduca mai aproape de gustul pufos al naturii!

Almette Smantana