Ce trebuie sa stii inainte de prima ta cursa de alergare montana

Iata cateva sfaturi de care sa tii cont daca vrei sa te dedici acestui tip de alergare.

Exista numeroase motive pentru care merita sa iesi la alergat pe munte. Fie ca vrei sa te indepartezi de aglomeratia orasului, masini si betoane sau vrei doar sa te bucuri de natura si sa faci miscare intr-un mod diferit, alergarea montana poate fi hobby-ul de care nu stiai ca ai nevoie. Inainte de a porni la drum, iata cateva sfaturi din partea expertilor.

 

1. Mananca mai mult si devreme.

Principiile nutritiei nu se schimba neaparat doar pentru ca esti pe un traseu, dar diferenta este ca in cursele de alergare montana timpul parca se dilata si dureaza adesea mai mult decat o cursa de alergare normal, chiar daca au aceeasi distanta . Trebuie sa fii pregatit in cazul in care ceva nu merge bine. Asta inseamna ca ar trebui sa mananci mai devreme, pentru ca daca intarzii mai mult decat intentionezi, ar fi prea tarziu sa incepi sa consumi calorii mai tarziu.

 

2. Ia-ti echipamentul potrivit.

Inainte de a iesi afara, trebuie sa te pregatesti pentru scenariul cel mai prost. Impacheteaza haine suplimentare, o geaca de vant sau o esarfa, in cazul in care se raceste vremea.

 

3. Pregateste-te pentru noul teren.

Alergarea pe trasee montane inseamna sa testezi diferite tipuri de teren: mai multe dealuri si o suprafata mai neuniforma. Cand alergi in coborare, vei dori sa te uiti mai departe, sa stii unde te duci, sa scurtezi pasul si sa acorzi atentie plasarii piciorului. Cand alergi in urcare, adopta o pozitie dreapta .

 

4. Fii atent la animale.

Nu speria animalele. In timp ce lucrurile specifice pe care trebuie sa le faci in caz de urgenta variaza de la animal la animal, problemele majore apar atunci cand un alergator surprinde un urs, un porc mistret sau un sarpe ascuns.

 

5. Permite-le muschilor si corpului tau sa se adapteze.

Odata ce iesi pe trasee, vei observa tot felul de lucruri noi - si vei simti muschii noi pe care nici nu ai stiut vreodata ca i-ai avut. Alergarea foloseste muschii coapselor, muschii membrelor inferioare, muschii de la gambe, solduri si fese, dar si muschii din partea superioara a corpului.

 

Ultimele articole din Miscare

Incepe antrenamentul de primavara

Afla care sunt cele 6 beneficii garantate ale miscarii in aer liber. 

Cum influenteaza emotiile performanta sportiva?

Fiecare atlet bun stie ca este nevoie de mai mult decat rezistenta fizica pentru a reusi.

Ultimele articole

alimentatie

Marele mic dejun cu Almette!

Dupa aceasta mini-vacanta copioasa, cu mese bogate de sarbatori si gratare, revenim la stilul sanatos de viata, cu mai putina carne si cu mai multe legume si fructe, avand mai multa grija de noi.

alimentatie

3 gustari usoare dupa Paste

Dupa atatea mese grele de sarbatori, iata cateva idei de gustari usoare pe placul tuturor.

Fii in orice moment aproape de ceea ce conteaza pentru tine!

Inregistreaza-te pentru surprize, momente de rasfat si multe alte initiative care sa te aduca mai aproape de gustul pufos al naturii!

Almette Smantana