Putini dintre noi stiu sa primeasca criticile asa cum trebuie.
Ele te pot ajuta sa-ti imbunatatesti munca sau, dimpotriva, te pot demoraliza si pot face ca productivitatea sa-ti scada considerabil.
Insa cei care stiu sa primeasca o critica, sunt cei mai castigati.
Psihologii ii impart pe oameni in doua categorii: cei care primesc critica si o folosesc pentru a-si imbunatati permanent munca sau cei care o vad ca pe o critica rautacioasa si iau lucrurile foarte personal.
Cei din prima categorie, ajung la performante mult mai bune decat ceilalti.
De aceea, primul sfat al psihologilor este sa nu iei lucrurile personal. Sa analizezi strict comentariul legat de munca si sa nu crezi ca cineva are ceva cu tine.
Daca nu intelegi exact unde era greseala, intreaba concret unde trebuie imbunatatite lucrurile. Daca simti ca nu exista critici constructive din partea celuilalt, cere concret detalii despre sarcina indeplinita, nu despre parerea generala asupra unui lucru.
Important este sa fii increzator in fortele tale si sa nu cazi prada impulsurilor de moment, care nu ajuta aproape niciodata.